loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1592 تابستان 1395 نظرات (3)

چاقی و اضافه وزن مشکلی است که امروزه اکثر مردم در کشورهای مختلف دنیا با آن مواجه هستند، بر همین اساس متخصصان تغذیه یک نوشیدنی معجزه آسا و اثر بخش برای آب کردن چربی های بدن در هنگام خواب را به افراد پیشنهاد می کنند.

این نوشیدنی که باید یک ساعت قبل از خواب آن را مصرف کرد از آبلیموی تازه به همراه سبزی جعفری، دارچین، سرکه، یک قاشق چای‌خوری زنجبیل و یا عسل تشکیل شده که باید آن را توسط دستگاه همزن به یک محلول یک دست تبدیل کرد.



وبلاگی بازدید : 1674 1394 نظرات (0)

به کمک رژیم غذایی و ورزش طی 2 هفته 10کیلو وزن کم کنید

با ازبین بردن نفخ شکم، چربی و آب اضافی بدن و بدون استفاده از آب میوه خاص یا گرسنگی می توانید در دو هفته 10 کیلو وزن کم کنید.

کلید این رژیم کاهش وزن در انتخاب گروهی از مواد غذایی شامل پروتئین بدون چربی، چربی های سالم و غلات سبوس دار است . رژیم غذایی کم نمک کمک می کند تا آب اضافی بدنتان از بین برود همچنین نفخ شکم شما از بین خواهد رفت. پروتئین های بدون چربی سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهدو باعث می شود که بدن شما حداکثر میزان کالری را بسوزاند همچنین با ورزش‌هایی در مدت زمان کوتاه که تپش قلب شما را افزایش دهد میتوانید به کاهش وزن خود کمک کنید.

وبلاگی بازدید : 753 تابستان 1394 نظرات (0)


لازم به توضیح است که تیم تحقیقاتی مزبور در نظر دارد به مطالعه در مورد سایر مواد مغذی محلول در چربی ازجمله ویتامین E و ویتامین D بپردازد.

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که ترکیب تخم مرغ پخته با سبزیجات مورداستفاده در سالادها می تواند مزایای موجود در این مواد غذائی را افزایش داده و همچنین ترکیب غذائی مناسبی برای رژیم کاهش وزن محسوب شود

پژوهشگران توصیه می کنند برای درست کردن سالاد سبزیجات از تخم مرغ پخته نیز استفاده کنید زیرا مطالعات جدید نشان می دهد ترکیب تخم مرغ پخته و سبزیجات در سالاد می تواند میزان ارزش غذائی و جذب مواد مفید این ترکیب را افزایش دهد


وبلاگی بازدید : 1768 زمستان 1393 نظرات (0)


تبلیغات مختلف و تصاویر پرزرق و برق هنرمندان و چهره‌های شاخص در قاب رسانه‌ها، تناسب اندام را به خواستی عمومی تبدیل كرده است. از سوی دیگر هشدارهای مداوم پزشكان و متخصصان در مورد آثار منفی چاقی بر سلامتی و كاهش طول عمر، افرادی را كه دچار اضافه وزن هستند، به فكر حل مشكل خود انداخته است

كسب و كارهای مختلفی نیز برای پاسخ به همین خواست و نیاز عمومی شكل گرفته‌اند؛ از سایت‌های اینترنتی برای فروش مجازی رژیم‌های غذایی و دستگاه‌های ورزشی خانگی گرفته تا تاسیس كلینیك‌هایی كه به ارائه خدمات تناسب اندام می‌پردازند.



وبلاگی بازدید : 596 زمستان 1393 نظرات (0)

برخی از محققان بتازگی ادعا کرده‌اند که سال تولد افراد بر فعالیت نوعی ژنِ عامل افزایش خطر چاقی اثرگذار است. آنها می‌گویند اگر کسی پس از سال ۱۹۴۲ میلادی متولد شده‌ باشد بیشتر مستعد بروز اضافه وزن خواهد بود.

محققان بر اساس یک مطالعه جدید اظهار داشتند: اعضای خانواده‌هایی که حامل جهش ژنی FTO به عنوان عامل چاقی هستند در صورتی که پس از سال ۱۹۴۲ متولد شده‌ باشند بیشتر مستعد اضافه وزن هستند.

دکتر «جیمز نیئلز روزنکوئیست» متخصص ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی هاروارد گفت: در بررسی‌های پیشین ارتباط تغییرات در ژن FTO با گرایش به سمت اضافه وزن و چاقی مشخص شده بود. به طور مثال پزشکان پیش از این اظهار کرده بودند که افراد دارنده ژن‌های جهش یافته FTO با بالا رفتن سن بیشتر تمایل دارند تا غذاهای چرب و پرکالری مصرف کنند.

در حالی که در این بررسی رابطه علت – معلولی آن تایید نشده اما یافته‌ها حاکی از آن است که تغییرات در سبک زندگی می‌تواند افزایش دهنده خطر ابتلا به چاقی مرتبط با جهش ژن FTO باشد.

به نقل از هلث دی نیوز، در این بررسی اطلاعات مربوط به بیش از ۱۰ هزار پدر و مادر، فرزندان و حتی نوه‌های آنان مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین ژن‌های این افراد با تغییرات میزان شاخص توده بدنی در طول زمان مقایسه و مشخص شد ارتباطی بین ژن FTO و چاقی در افرادی که پیش از سال ۱۹۴۲ متولد شده‌اند وجود ندارد در حالی که این ارتباط در افرادی که پس از این سال متولد شده‌اند به احتمال زیاد به دلیل تغییر در سبک و فرهنگ زندگی آن‌ها بسیار بالا بوده است. (ایسنا)

وبلاگی بازدید : 708 زمستان 1393 نظرات (0)

حتي اگر تا به حال نسبت به رژيم غذايي‌تان بي‌تفاوت بوده‌ايد، وقتي خبر بارداري‌تان را مي‌شنويد تازه حساسيت‌تان عود مي‌كند و با خودتان مدام فكر مي‌كنيد چه خوراكي‌هايي را بايد بخوريد و از كدام خوراكي‌ها بايد دوري كنيد. تا مي‌خواهيد چيزي را در دهان‌تان بگذاريد از دور و بري‌ها سوال مي‌كنيد كه اين براي وضعيت شما و فرزندتان مناسب است يا نه؟

شايد اين‌طور به نظر برسد كه هر چيزي كه مي‌خوريد مي‌تواند براي فرزندتان مضر باشد اما اين درست نيست. اينكه در حال حاضر شرايط‌تان به گونه‌اي است كه نسبت به آنچه مي‌خوريد حساس شده‌ايد، خيلي هم خوب است. حالا كه اين‌قدر حواس‌تان جمع است ما به شما مي‌گوييم چه چيزهايي را مي‌توانيد بخوريد و دور چه چيزهايي را بهتر است خط بكشيد.

وبلاگی بازدید : 1712 زمستان 1393 نظرات (0)

محققان آمریکایی موفق به شناسایی پروتئین «Thy1» شدند که نقش بنیادی در تبدیل سلول‌های اولیه به سلول‌های چربی ایفا می‌کند

روتئین «Thy1» حدود 40 سال قبل کشف شده بود، اما عملکرد مولکولی آن تاکنون ناشناخته باقی مانده بود.

محققان دانشگاه روچستر در این تحقیق برای نخستین بار نشان دادند که بیان پروتئین Thy1 در زمان توسعه سلول های چربی گم می شوند و بازیابی مجدد این پروتئین می تواند به درمان چاقی کمک کند.

وبلاگی بازدید : 591 پاییز 1393 نظرات (1)

عضي روزها با خوردن وعده کوچکي زود سير مي شويم و بعضي روزها هم هر چه مي خوريم احساس سيري نمي کنيم. در بيشتر موارد گرسنگي و اشتها به غذا را اشتباه مي گيريم، در حالي که اين امر مي تواند تأثير زيادي در کاهش، افزايش يا حفظ وزن داشته باشد. براي رمزگشايي اين موضوع بايد تفاوت بين انواع گرسنگي ها را بدانيد.

گرسنگي واقعي

گرسنگي واقعي با علايمي مانند لرزش بدن بر اثر کاهش قند خون، سردرد، افت انرژي و صداي معده همراه است.

اغلب ما صبر مي کنيم تا واقعا گرسنه شويم سپس هنگام خوردن، غذا را تندتند مي بلعيم.

خوردن همراه با تماشاي تلويزيون

خوردن هنگام تماشاي برنامه تلويزيوني، يکي از بدترين کارهاست زيرا ميزان غذايي که مصرف مي کنيد، مشخص نمي شود. نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد، پرت شدن حواس هنگام خوردن باعث مي شود در آن لحظه و ساعت، کالري بيشتري مصرف کنيد. بهتر است قبل از روشن کردن تلويزيون، ميزان گرسنگي خود را مشخص کنيد و هنگام تماشاي برنامه تلويزيوني دست هاي خود را مشغول کارهايي مانند بافتني، تعمير و ... کنيد.

وبلاگی بازدید : 752 پاییز 1393 نظرات (0)

آیا می‌دانستید که بین «غذا خوردن سالم» و «غذا خوردن برای از دست دادن چربی» تفاوت وجود دارد؟

وقتی من هر یکشنبه در کلاس اردوی آموزشی TRX تمرین می‌کردم، شکایت‌های زیادی از کسانی می‌شنیدم که سالم غذا می‌خورند، اما واقعا هیچ تغییری در بدنشان نمی‌بینند.

خلاصه‌ی سابقه‌ی من

قبل از اینکه چند نکته مفید برای رفع شک و تردیدتان بیان کنم، اجازه دهید که یک سابقه‌ی کوتاه از کارهایی که در زندگی‌ام انجام داده‌ام را برایتان بگویم.

در حدود ۷ سال قبل، متوجه شدم که در شکمم احساس فشار و استرس می‌کنم. بعد از ساعات طولانی کار کردن در اداره، تمام روز نشستن و کم تحرکی، متوجه شدم که انرژی‌ام کاهش یافته و بیش از حد خسته‌ام و درد معده‌ی غیر قابل تحملی دارم.

برای کاهش استرس از طریق فعالیت فیزیکی، شروع کردم به دویدن در صبح زود و در نهایت به یک کلاس آموزش گروهی علاقمند شدم که از TRX استفاده می‌کرد. (بندهای انعطاف پذیری که از سقف آویزانند و حرکت اعضای بدن را بهبود می‌بخشند).


وبلاگی بازدید : 593 پاییز 1393 نظرات (0)

در حال دویدن در یک پارک هستید که ناگهان صدایی را می شنوید:«سرعت خود را کاهش داده و به آرامی بایستید و کمی نوشیدنی قند دار بنوشید».این صدایی که دستور توقف می دهد، پزشکی است که در یک تکنولوژی پوشیدنی ظهور پیدا کرده است.

در بسیاری از مواقع برای لاغر شدن و کاهش وزن به انجام کارهایی پرداخته می شود که حتی فکر نمی کنیم ضرری داشته باشند، چه برسد به اینکه به بدن آسیب برسانند.

مخترعان فنلاندی موفق به طراحی لباس متفاوتی شده اند که با پوشیدن آن تمام علائم حیاتی شخص در هر لحظه به صفحه اسمارت فون ارسال می شود تا شخص بتواند سلامت جسمی خود را روی صفحه تلفن همراه داشته باشد و با کوچکترین نوسانی از تغییرات سلامتی خود آگاه شود.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 393
  • آی پی دیروز : 465
  • بازدید امروز : 6,453
  • باردید دیروز : 2,262
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 16,551
  • بازدید ماه : 41,228
  • بازدید سال : 585,345
  • بازدید کلی : 6,940,872
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله